Carburatie Drujba
Când vine vorba de piese de drujbă,
este foarte important să acordați atenție sporită atunci când vreți să
achiziționați un carburator
drujbă Stihl ori un carburator
Husqvarna, aceștia fiind doi dintre cei mai apreciați
producători de drujbe de pe piață și oferind calitate superioară atât prin
produsele complete în sine, cât și prin piesele ce pot fi achiziționate
separat. Un carburator
drujbă ales cum trebuie vă va ușura munca.
Carburatorul unei drujbe
este destul de simplu, dar nu este complet necomplicat. Sarcina carburatorului
este de a măsura cu precizie cantități extrem de mici de combustibil și de a le
amesteca cu aerul care intră în motor, astfel încât motorul să funcționeze
corect.
Dacă nu există suficient
combustibil amestecat cu aerul, motorul „funcționează slab” și fie nu va
funcționa deloc, fie se poate deteriora (într-un motor în doi timpi de exemplu,
combustibilul furnizează și lubrifiantul motorului). Dacă este prea mult
combustibil amestecat cu aerul, motorul fie nu va funcționa, inundându-se, va
scoate mult fum, va merge prost, se va bloca ușor sau, cel puțin, va risipi
mult combustibil. Carburatorul este responsabil pentru obținerea amestecului
corect.
Fie că e vorba de un
carburator de drujbă chinezească sau va confruntați cu a înțelege ce înseamnă
reglaj carburator drujbă Stihl, acesta este simplu de înțeles, având
într-adevăr doar trei situații pe care trebuie să le acopere:
- 1.
Trebuie să funcționeze când încercați să
porniți motorul la rece.
- 2.
Trebuie să funcționeze când motorul este la
ralanți (la cea mai mică intensitate a accelerației).
- 3.
Trebuie să funcționeze când motorul este
larg deschis.
O persoană care operează
cu drujba nu este cu adevărat interesată de toate gradațiile între ralanți și
accelerație maximă, așa că performanța incrementală între aceste două extreme
nu este considerată, de utilizatorul uzual, foarte importantă. Însă e bine de
înțeles că un carburator funcționează „normal” la accelerație maximă. În acest
caz, placa de accelerație este paralelă cu lungimea tubului, permițând aerului
să curgă maxim prin carburator. Fluxul de aer creează un vid în venturi, iar
acest vid atrage o cantitate măsurată de combustibil prin jet. Există în
general o pereche de șuruburi, unul dintre aceste șuruburi controlează cât de
mult combustibil curge în venturi la accelerație maximă.
Când motorul este la
ralanți, placa de accelerație este aproape închisă. În acel moment nu
există suficient aer care curge prin venturi
pentru a crea un vid. Cu toate acestea, pe partea din spate a plăcii de
accelerație există mult vid, deoarece placa de accelerație restricționează
fluxul de aer. Dacă o gaură mică este făcută în partea laterală a tubului
carburatorului, combustibilul poate fi atras în tub prin vidul de accelerație.
Această gaură minusculă se numește jetul inactiv. Celălalt șurub al perechii
controlează cantitatea de combustibil care curge prin jetul de ralanți.
Cum știu dacă un carburator
este trebuie înlocuit?
Acesta poate fi pur și
simplu deteriorat sau vechi. Pentru a testa carburatorul, scoateți filtrul de
aer, turnați o cantitate mică de combustibil în el și trageți de cablul de
pornire. Dacă motorul pornește momentan și apoi moare, carburatorul este
probabil motivul și trebuie înlocuit.